- Ovo događanje je prošlo.
Izložba_ Galerija Otok _ //Petra Mrša – “Diranje javnog prostora” //
20.06.2022..16:00 - 12.07.2022..21:00
U petak 17. lipnja u 20.30 h u Galeriji Otok otvorit ćemo izložbu “Diranje javnog prostora” Petre Mrše nakon toga izložbu možete posjetiti radnim danima do 12. srpnja 2022.
Izložba Diranje javnog prosora predstavlja postav dva povezana istraživačka umjetnička rada autorice – Senzorne cipele i Pejzaž.
__ Senzorne cipele
(…) Nakon što je prvi lockdown jednom završio, privuklo me iskusiti svijet kojeg sam dio kroz razne šetnje gradskim javnim prostorima. Proces hodanja omogućuje fenomenološki koherentno ispreplitanje tijela, uma i pogleda. Izvodila sam šetnje po nasumičnim centralnim i perifernim javnim prostorima ne kontrolirajući čemu niti kome ću biti izložena.
Skrenula bih u ulicu u kojoj bi me nešto u tome trenutku privuklo.
Nasumične šetnje uhvaćene zabilježene su u glini u kojoj / po kojoj sam hodala. Nakon što su postigli svoj oblik, glineni otisci svjedoče o vremenu u kojem je još uvijek moguće nasumično hodati javnim prostorima iako im stalno prijete gentrifikacija, pandemija i ekološka kriza. (…)
Skrenula bih u ulicu u kojoj bi me nešto u tome trenutku privuklo.
Nasumične šetnje uhvaćene zabilježene su u glini u kojoj / po kojoj sam hodala. Nakon što su postigli svoj oblik, glineni otisci svjedoče o vremenu u kojem je još uvijek moguće nasumično hodati javnim prostorima iako im stalno prijete gentrifikacija, pandemija i ekološka kriza. (…)
__ Pejzaž
(…) Niz fotografija postavljenih kao zastave portretiraju naše zajedničko stanište – grad. Spoj motiva i naslova propituje žanr pejzaža, koji se obično koristi za imenovanje prostora koji je različit ili čak suprotan prostoru kojeg je stvorio čovjek, koji je „prirodan“. Međutim, više od stotinu godina, oblikujući i gradeći okoliš, prirodno stanište većini ljudi je grad. Usporedno sa širenjem gradova, rastu potrošačke norme, užurbanost i stres, što doprinosi ideji povratka prirodi, povratka u „pejzaž“.
Brojni vizuali u javnim gradskim prostorima vibriraju, zagovaraju i pozivaju na utrku za dostizanjem upravo tih normi.
Rad Pejzaž dovodi u pitanje te vizuale moći i razvoja često reprezentirane u javnim prostorima. Uzimajući nepotrebne, odbačene i svakodnevne predmete i postavljajući ih na postament te u konačnici na zastave, Pejzaž preusmjerava pogled na ono što je zanemareno i nije cijenjeno. Zastave ostatke pretvaraju u gestu otpora koji zahtjeva drugačiji temelj za izgradnju zajednice.
/iz teksta autorice/
Brojni vizuali u javnim gradskim prostorima vibriraju, zagovaraju i pozivaju na utrku za dostizanjem upravo tih normi.
Rad Pejzaž dovodi u pitanje te vizuale moći i razvoja često reprezentirane u javnim prostorima. Uzimajući nepotrebne, odbačene i svakodnevne predmete i postavljajući ih na postament te u konačnici na zastave, Pejzaž preusmjerava pogled na ono što je zanemareno i nije cijenjeno. Zastave ostatke pretvaraju u gestu otpora koji zahtjeva drugačiji temelj za izgradnju zajednice.
/iz teksta autorice/
Biografija:
(1985., Rijeka) diplomirala je fotografiju na zagrebačkoj zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima u Zagrebu. Njezini radovi dio su zbirki Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, galerije Rigo, Muzeja grada Zagreba i Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, a izlagani su na brojnim samostalnim i skupnim izložbama. Objavila je umjetničke knjige New school (Razzini Editore) i Vježbanje obitelji (Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka).
Radila je kao asistentica u galeriji Hoxton u Londonu, a posljednjih šest godina kao asistentica Fotografije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Sudjelovala je u oslijediplomskom međunarodnom umjetničkom programu WHW Akademija, pod vodstvom kustoskog kolektiv Što, kako i za koga / WHW u Zagrebu. Primarno polje
njezina umjetničkog rada odnosi se na istraživanje načina na koji društvene norme oblikuju život pojedinca. Kroz direktno iskustvo te kroz reprezentaciju, propituje mehanizme socijalizacije u fizičkom i virtualnom okruženju.
(1985., Rijeka) diplomirala je fotografiju na zagrebačkoj zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, sociologiju na Filozofskom fakultetu i psihologiju na Hrvatskim studijima u Zagrebu. Njezini radovi dio su zbirki Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu, galerije Rigo, Muzeja grada Zagreba i Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka, a izlagani su na brojnim samostalnim i skupnim izložbama. Objavila je umjetničke knjige New school (Razzini Editore) i Vježbanje obitelji (Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka).
Radila je kao asistentica u galeriji Hoxton u Londonu, a posljednjih šest godina kao asistentica Fotografije na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Sudjelovala je u oslijediplomskom međunarodnom umjetničkom programu WHW Akademija, pod vodstvom kustoskog kolektiv Što, kako i za koga / WHW u Zagrebu. Primarno polje
njezina umjetničkog rada odnosi se na istraživanje načina na koji društvene norme oblikuju život pojedinca. Kroz direktno iskustvo te kroz reprezentaciju, propituje mehanizme socijalizacije u fizičkom i virtualnom okruženju.
Galerija Otok / Art radionica Lazareti
radno vrijeme
* 16 – 21
* u drugim terminima posjet je moguć prema dogovoru s ARL na arl@arl.hr
* subotom, nedjeljom i praznicima Galerija Otok je zatvorena za posjetitelje.
Idejno rješenje postava: Oaza
Izvedba postava: Oaza i Slavko Petek
Izvedba postava: Oaza i Slavko Petek
Tehnička podrška i asistencija postavu: Nikša Vukosavić
Produkcija: ARL 2022.
Produkcija: ARL 2022.
Izložba je realizirana u sklopu programskih cjelina Galerija Otok i Grad je mrtav? Žvio Grad! ARL 2022.