- Ovo događanje je prošlo.
Ajla Hebib Špoljarec: TEX INSTALACIJA – INTERVENCIJA
12.08.2022..20:00 - 23:00
Pozivamo vas na događanje u petak 12. kolovoza od 20 sati u Galeriju Otok
U Galeriji Otok Ajla Hebib Špoljarec postavit će svoju Tex instalaciju – intervenciju koju možete pogledati od 20 – 23 sata Ajla Hebib Špoljarec kontinuirano istražuje vizualni jezik i komunikacijske obrasce novih medija, kao i mogućnosti i krajnosti mogućnosti korištenja tekstila, često sintetizirajući to dvoje u širokom programskom rasponu svoga rada – od modnih dodataka do umjetničkih instalacija kao što su mobili ili recentna serija Textil installation, svojevrsnih oprostorenih slika-tapiserija uniformnog formata većih dimenzija. Unutar formata vertikalnog pravokutnika tekstilne instalacije sastavljenih od crnih, akromatskih traka koje obrubljuju obojena polja-slike zasićenih boja i uzoraka na razmeđi lirske i geometrijske apstrakcije, Ajla Hebib Špoljarec stvara raster četverokutnih polja, asocijativnih boja i motiva ali i s upisanom asocijacijom na arhitekturu Internacionalnog stila, i njezine pročelne rešetke. Paralelni primjer izravnog povezivanja tekstila i arhitekture je rad Katerine Sedá iz 2007. pod nazivom “Za svakog psa drugi gospodar”, engl. For Every Dog a Different Master. Češka umjetnica izrađuje rodno neutralne košulje s uzorkom prozorskih nizova socijalističkih stambenih solitera iz 1970-ih, koristeći tekstilni tisak u radu na razmeđi konceptualne i socijalne umjetnosti. Gledajući tekstilnu instalaciju u Galeriji Otok, možemo zamisliti promatranje fenestracije rasvjetljenih domova modernog solitera. Sličan je, međutim, i formalni jezik instalacije Daniela Dezeuzea “Bez naziva” iz 1976., simbolički predstavljajući materijalnu osnovu odnosno pojavnost slikarstva, kao pitanja okvira, platna i pigmenta. U arhitekturi, Semperova „teorija odijela”, njem. Bekleidungstheorie, aluzije na tekstil i platno, nije nimalo slučajna. Pletenje i tkanje bile su prve primjerene tehnologije izvedbe zidova u počecima arhitekture, a čvor njihov prvi konstruktivni element. Vertikalno obješeni „tepisi” bili su mobilni zidovi nomadskih nastambi i lako prenosive slike prije pojave štafelajne, slike emancipirane od arhitektonskog okvira. Iz teksta dr. sc. Silve Kalčić Ajla Hebib Špoljarec rođena je u Dubrovniku. Diplomirala je 2001. godine na Tekstilno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, za modnog dizajnera tekstila i odjeće. Nakon završenog studija ostvarila je stipendiju u Milanu na Creative Academy, Master of Arts for Design. Od 1999. godine bavi se modnim dizajnom, slikarstvom, fotografijom, videom i instalacijom. Kontinuirano djeluje u području modnog dizajna i konceptualne umjetnosti, istražuje vizualni jezik i komunikacijske obrasce novih medija koje primjenjuje kroz svoj rad. Ostvarila je mnogobrojne koncepte dizajna “Ajleeny”, mobila, umjetničkih instalacija i inervencija. Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim žiriranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, međunarodnim predstavljanjima i umjetničkim manifestacijama. Aktivno sudjeluje na brojnim projektima i izložbama u sklopu hrvatskih galerija i muzeja kao modni dizajner te voditelj inovativnih radionica. Članica je ULUPUH -a, HDD-a (Hrvatskog Dizajnerskog društva) i HDLU-a Dubrovnik. Živi i radi u Zagrebu. Kontakt e-mail: ajleeny@gmail.com